Értékesítési szakemberként sokszor szembesülök azzal, hogy sikerre törekvő, komoly múlttal rendelkező vállalkozások nem törekszenek arra, hogy hitvallásukat a cég arculata is tükrözze és ezzel számos lehetőségtől fosztják meg magukat. Pedig az ügyes marketing sokkal többet hoz, mint amibe kerül!
AMILYEN A SZEMÉLYISÉGÜNK, OLYAN A CÉGÜNK
Munkám során a piac legkülönbözőbb területein volt szerencsém munkálkodni. Húsz év tapasztalata alapján meggyőződésem, hogy amilyen egy cég tulajdonosának/ügyvezetőjének a személyisége, erkölcsi tartása, előbb-utóbb olyan lesz maga a cég is. Hogy miért? Mert akaratlanul is magunkhoz hasonló személyiséggel rendelkező munkatársakkal vesszük körül magunkat és ez különböztet meg bennünket a versenytársainktól. A végtermék vagy szolgáltatás a kínálatunknak csupán egy része. Szentül hiszem, hogy a piaci versenyben nem csupán termékek és szolgáltatások versenyeznek egymással, sokkal inkább marketingesek, értékesítők, stratégák, akinek célja a termék, szolgáltatás, a vállalat iránti bizalom építése és növelése.
A CÉGES ARCULAT A CÉGÜNK ARCA, HITVALLÁSA
Aki engem ismer, tudja, hogy értékesítő vagyok és nem profi marketinges. Hogy miért vettem mégis a bátorságot arra, hogy ennek ellenére a céges arculat fontosságáról írjak, annak oka pontosan az, hogy értékesítő vagyok. Ebben a szerepkörben tapasztaltam meg leginkább, hogy mennyivel könnyebb egy egységes arculattal rendelkező céget képviselni. Hiszen nem mindegy milyen autóból szállunk ki, milyen névjegykártyát nyújtunk át partnereinknek bemutatkozáskor, milyen prezentációt, szóróanyagot, termékismertetőt használunk a termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére, a bizalom elnyerésére. Ezek összhangja és következetes használata nagymértékben segíti a vállalkozásunk a termékünk, a szolgáltatásunk iránti bizalom kialakítását. Egy dolgot azonban érdemes hangsúlyozni: A céges arculat nem helyettesíti, hanem szemlélteti és kommunikálja a profizmust, a vevőközpontúságot és a minőség iránti elkötelezettséget!
Folyt. köv.